تشخیص پارگی لوله ها و نشت یابی لوله ها یکی‌از ایرادات حیاتی اشخاصی است که در مجتمع ها , ساختمان ها , ساختمان بلند های مسکونی و منازل فردی معاش می نمایند . احتمالاً تا به حالا خویش یا این که یکی‌از اقوام و دوستانتان به اختلال دورازشوخی پارگی لوله ها بازخورد نموده اید , نشتی لوله ها یکی‌از همه گیرترین خطاها تاسیساتی هست که در‌حالتی که به وسیله اشخاص بی تجربه و سوای تجهیزات تشخیصی مبادرت به برطرف کردن نشتی شود قابلیت و امکان وارد وارد شدن زخم بخش اعظم به سازه و تاسیسات موجود است از همین رو مراجعه به متخصصین در‌این موردها زیاد دارای اهمیت است . بارها مشاهده شده‌است اشخاص با مراجعه به تعمیرکاران غیرمتخصص ساعتها وقت خویش را تلف کرده اند و هیچ فیض ای از آن تعمیرکار نگرفته اند و حتی تعمیرکاران تازه کار و غیرمتخصص از ابزار و امکانات ابتدایی به کارگیری می نمایند که خیر صرفا قدرتمند به تشخیص محل ظریف نشتی نیستند بلکه شاید به سازه خساراتی را هم وارد کنند . جهت برطرف کردن نشتی مقدمه می بایست با دستگاه های منحصربه‌فرد مانند مادون قرمز رنگ و دستگاه های حرارتی محل ظریف نشتی را شناسایی کرد تا بتوان در سرعت بالا ترین دوره و با دستکم تخریب نشتی را برطرف کرد .

در طرز های سنتی اشخاص باید برای تشخیص پارگی و انتخاب محل ظریف آن عصر و هزینه متعددی صرف می کردند و معمولاً یکسری نقطه از سازه را تخریب می کردند تا محل شکستگی را شناسایی نمایند اما درحال حاضر میتوانید با به کارگیری از تجارب و تخصص کارشناسان رسا تاسیسات در اندک ترین دوره و سوای تخریب و وارد وارد شدن ضرر و زیان به سازه محل ظریف پارگی یا این که نشتی لوله را شناسایی فرمائید و نسبت به رفع آن مبادرت فرمائید .

طریق کار دستگاه های تشخیص پارگی لوله ( نشت یاب لوله ) :

اشکال مختلفی از این دستگاه موجود است . از اشکال دستگاه های حرارتی گرفته تا گونه هایی که بر طبق امواج کار می نمایند .

سلام دنیا!

دستگاه حرارتی

این گونه دستگاه که نوعی حرارت سنج محیطی هست با دارا بودن فیلترهای حرارتی متعدد قابلیت و امکان تشخیص نشتی و پارگی لوله های آب , لوله های موتورخانه , لوله های پکیج و . . . را چه بسا از پشت دیوار و سطح های متعدد ممکن تولید میکند .

o دستگاه های مادون قرمز رنگ :

این گونه از دستگاه ها برای تشخیص پارگی لوله ( نشت یابی لوله ) در اعماق زمین زیاد مطلوب میباشند . شیوه کار این دستگاه ها به این دسته است که دارنده یه فرستنده و گیرنده ی امواج میباشند که داخل یک محیط درنظرگرفته شده گردیده اند , این دستگاه با ارسال امواج و اخذ برخورد آنها از لوله ها محل ظریف نشتی و پارگی لوله را سوای کوچک ترین تخریب شناسایی می نماید . خودر رو بر چیست و انواع خودروبرچگونه است

تشخیص ترکیدگی بدون هرگون تخریب

به کارگیری از دستگاه های تشخیص پارگی لوله مزایای اکثری دارااست که مهمترین آن عدم تخریب سازه جهت تشخیص محل پارگی هست که خویش ایرادات عدیده دیگری را هم به دنبال خواهد داشت . از سایر مزایای به کارگیری از این دستگاه ها صرف دوره زیاد کم در مقایسه با طریق های سنتی جهت تشخیص محل نشتی و پارگی هست , دیگر مزایای این شیوه صرف هزینه کمترو خودداری از نم و رطوبت ساختمان هست .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *